Montag, 1. Februar 2016


Uleiul de tea tree (ti tree) - impotriva acneei


O minune descoperita de curand: uleiul de tea tree!




 

M-am tot gandit despre ce sa scriu astazi si, de dimineata, uitandu-ma in oglinda, mi-a venit idea sa va impartasesc succesul personal in „curatarea“ fetei.

Desi am aproape 36 de ani inca ma mai confrunt periodic cu inesteticele cosuri pe fata. Nu imi apar multe, dar sunt rosii, umflate si daca le bazai (ceea ec de obicei se intampla) – se infecteaza si mai rau. Ca sa nu mai spun ca cicatricile celor mai mari persista luni de zile, asa, ca niste pete rosii ca sa ma enervate pe mine… J

Am sa va spun asadar reteta mea cu ulei de tea tree (a.k.a, ti tree sau ulei de melaleuca.) J

Contrar numelui sau care s-ar traduce in “ulei de arbore de ceai”, tea tree nu are nici o legatura cu ceaiul sau arborele de ceai. Melaleuca alternifolia este un copacel din Australia iar uleiul de tea tree se face din frunzele lui si are proprietati antimicrobiene si chiar antiseptice.

Nu beti si nu mancati ulei de tea tree pentru ca in uz intern este toxic. De asemenea, e toxic pentru animalute asadar nu dati pe catei sau pisici!

Este folosit cu enorm success in tratarea acneei, asadar va prezint reteta incercata pe propria piele:

Pasul 1

Daca aveti posibilitatea, ca prim pas recomand sa va vada un dermatolog, poate va prescrie o crema de intretinere (hranitoare) pentru tipul vostru de ten. Daca nu, va recomand cu caldura sa investiti intr-o crema de fata buna pentru ten sensibil sau mixt. Eu personal folosesc Idealia de la Vichy, alta crema nu pot pune pe fata ca e jale. Daca aveti deja o crema hranitoare pe care fata voastra o suporta, nu trebuie sa o schimbati.

Pasul 2


Spalarea - Mentinerea tenului curat e poate cel mai important pas in a avea un ten frumos si tanar. Este foarte indicat sa va spalati fata cu ceai de musetel macar dimineata si seara, daca nu si de mai multe ori pe parcusrul zilei.


Demachierea – dimineata si seara – obligatoriu! Puteti sa folositi un demachiant din comert (desi nu recomand) , puteti sa va preparati singuri unul sau puteti sa “imbunatatiti” unul din comert.

Cea mai simpla metoda de a prepara un demachiant este sa puneti intr-o sticluta (de preferat din sticla, dar merge si din plastic) apa distilata (atentie! Distilata – nu oxigenata), ulei de cocos (cam parte egala cu apa) si cateva picaturi de ulei de tea tree (ti tree – se gaseste la naturisti). Uleiul de cocos il topiti la bain-marie pana devine lichid, adaugati apa distilata si uleiul de tree.

Metoda mea: am o lotiune tonica cu apa termala Vichy Purete Thermale (am vazut ca in Romania costa in jur de 51 de lei – 200ml). NU contine alcool, parabeni, este si pentru tenul sensibil. In lotiunea asta am pus vreo 8-10 picaturi de ulei de tea tree, am agitat-o bine si am lasat-o sa se “aseze” cateva ore . O folosesc de doua ori pe zi, dimineata si seara, pe un pad demachiant – curat toata fata. Mare grija in jurul ochilor, uleiul de tea tree inteapa putin J dar e extrem de eficient.

Chiar daca poate 51 de lei pentru o lotiune tonica pare mult, imi ajunge o perioada extrem de lunga deoarece folosesc putina, cat sa inmoi un pad demachiant. Avantajul meu este ca nu obisnuiesc sa folosesc machiaj decat extrem de putin J.


Pasul 3

Dupa demachiere / spalare lasati fata sa se odihneasca vreo 15 minute apoi aplicati o crema hidratanta (aia pe care ati ales-o la pasul 1).


IMPORTANT:

In cazul in care va apare brusc si dintr-o data un crocodil din ala rosu si umflat, puneti pe un betisor de urechi 2-3 picaturi de ulei de tea tree si aplicati direct pe cos. Uleiul de tea tree ajuta la dezinfectare, retragerea umflaturii si uscarea cosului. In alte situatii NU se recomanda aplicarea uleiului de tea tree direct pe piele deoarece este extrem de puternic. Eu am pus sambata seara pe un cos “proaspat” aparut si umflat iar duminica dimineata mai aveam doar un punctulet.

De fiecare data ma simt obligata sa specific – nu asteptati rezultate extraordinale din prima zi, veti fi dezamagiti. Sincer acum, puteti avea pretentia de la pielea voastra sa devina batman si sa se regenereze in cateva ore? Dati-i timp si, mai ales, multa grija si dragoste. E a voastra si trebuie ingrijita si protejata.

Pasul 4

Dieta – nu, nu trebuie sa tineti cura de slabire pentru a scapa de cosuri dar e bine sa reduceti cat puteti grasimile, dulcele, prajelile, carnea rosie. Consumati legume, fructe si alimente bogate in vit. A, vit. B, Zinc:

Vit A si B: spanac, lapte, oua, fistic, nuci, cereale inegrale, ton, somon, zmeura, avocado, fasole, cartofi (gatiti in coaja),

Zinc: seminte de dovleac (100g = 68% din necesarul zilnic), seminte de susan (idem ca si la dovleac), stridii, carne de miel sau vita (100 de grame de carne de vita sau miel avem 12.3mg zinc, adica 82% din necesarul zilnic), iaurt, linte, fasole.

 

In speranta ca sfaturile mele va sunt de folos, va multumesc ca ma cititi si va doresc o zi minunata!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen